پاک کردن لکه قهوه

تکنیک های پاک کردن لکه قهوه از روی لباس یا سایر سطوح

تکنیک های پاک کردن لکه قهوه از روی لباس یا سایر سطوح

امروزه بیشتر افراد قهوه را به عنوان یک نوشیدنی محبوب در طول روز مصرف می کنند. در لحظه‌های شاد و پرزرق و برق زندگی، یک لحظه آروم با یک فنجان قهوه می‌تواند کمی راحتی و لذت را به زندگی بیاورد. تصور کنید در یک عصر پاییزی در حال نوشیدن یک فنجان قهوه داغ روی مبلمان منزلتان هستید. نا خودآگاه چند قطره از درون فنجان روی لباس یا مبلمان شما ریخته است. ریختن قهوه در هنگام نوشیدن بنا به هر دلیلی آن را روی زمین، فرش، مبل یا لباستان طبیعی است. اما آنچه در این لحظات حائز اهمیت است طریقه حذف لکه قهوه از روی سطح مورد نظر شما می باشد. عمده فروش قهوه اصفهان برزین تجارت در این مقاله قصد دارد به بررسی روش های آسان و سریع از بین بردن لکه قهوه از روی لباس یا فرش بپردازد تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

انواع روش های پاک کردن لکه قهوه:

انواع تکنیک های پاک کردن لکه قهوه

حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام خوردن قهوه چند قطره از آن روی لباس شما بریزد. در این هنگام بزرگترین دغدغه شما حذف آن از سطوح است. شما می توانید با کمک روش های ارائه شده در ادامه در کوتاه ترین زمان لکه ها را نابود کنید.

عکس العمل سریع:

اگر لکه به وجود آمده تازه باشد و امکان شستشوی آن در لحظه وجود داشته باشد، باید سریعاً به تمیز کردن آن بپردازید. به کمک یک کاغذ نازک یا دستمال کاغذی سعی کنید تا قهوه ها را جذب کنید. بهتر است در این هنگام روی سطح فشار ایجاد نکنید تا لکه عمیق تر نشود.

مجموعه برزین تجارت ارائه دهنده انواع دانه قهوه، انواع دستگاه اسپرسوساز صنعتی استوک و قهوه ساز های نیمه صنعتی و خانگی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در اصفهان می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

شستشوی سطح به کمک آب سرد:

بهترین روش برای از بین بردن این لکه ها استفاده از آب سرد است. قبل از استفاده از هر چیز دیگری، با آب سرد لکه را بشویید. آب سرد برای پاک کردن لکه‌های قهوه فوق العاده است. در این روش بهتر است لباس را در یک ظرف آب سرد که مایع ظرف شویی با مقدار کم را در آن حل کرده اید قرار بدهید و به صورت ملایم آن را در ظرف ماساژ بدهید.

برای فرش، از گوش پاکن نرم یا جاروبرقی با شامپوفرش استفاده کنید. مواد مرطوب نباید در عمق فرش جا بمانند. پس از پاک‌سازی، فرش را به خوبی خشک کنید تا لکه کوچک تبدیل به مشکل بزرگتری برایتان نشود.

اگر شستن سطح برایتان دشوار است یا بنا به هر دلیلی بهتر است آن را نشویید می توانید از اسپری هایی که لکه را از بین می برند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  آیا قهوه در بهبود سرماخوردگی نقش دارد؟

استفاده از سرکه سفید برای حذف لکه ها:

اگر موارد بالا روی لکه شما جوابگو نبود می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. لباس را در ظرف آب سرد قرار دهید تا سطح آن کاملا خیس و مرطوب شود. سپس آن را خارج کنید و روی لکه کمی سرکه سفید بریزید. حالا با کمک پارچه، اسفنج یا سایر موارد سطح لباس را شستشو دهید. توجه کنید که نباید در هنگام استفاده از سرکه نباید روی الیاف پارچه فشار زیادی بیاورید. فشار زیاد به بافت و الیاف پارچه آسیب می زند.

استفاده از صابون یا شامپو برای پاک کردن لکه قهوه:

استفاده از صابون و شامپو برای ازبین بردن لکه قهوه

یکی دیگر از روش های پاکسازی لکه استفاده از صابون یا شامپو برای جلوگیری از آسیب به تار و پود پارچه است. یک قاشق چایخوری صابون یا شامپو را به آب اضافه کرده و با اسفنج یا پارچه نرم، و با حرکات ملایم، روی سطح بکشید تا لکه از بین برود.

اگر لباس یا فرش دستور استفاده از مایعات خاصی دارد، از آنها استفاده کنید. بهتر است برای پارچه های سفید دقت بیشتری در شستشو داشته باشید تا اطراف پارچه بعد از شستشو لکه باقی نماند.

استفاده از جوش شیرین بدون شکر:

همیشه روش های سنتی بهتر از سایر روش ها هستند. جوش شیرین هم مانند سرکه یکی از محصولاتی است که در ازبین بردن لکه موثر خواهد بود. جوش شیرین را به مقدار کم با آب مخلوط کنید تا مرطوب و خمیری شود. سطحتان را به کمک آب سرد بشویید و روی لکه جوش شیرین را قرار بدهید و به آرامی آن را ماساژ بدهید. لازم به ذکر است در استفاده از جوش شیرین باید دقت لازم را به عمل آورید تا بافت پارچه شما بدون آسیب تمیز شود.

توصیه های پیشگیرانه در هنگام پاک کردن لکه قهوه:

  • همیشه قبل از استفاده از هر روش، روی قسمت کوچکی از لباس یا سطح مورد نظر تست انجام دهید تا از هرگونه آسیب جلوگیری کنید.
  • هر لباس یا پارچه ای نیاز به نحوه شستشوی مشخصی دارد. بهتر است قبل از انجام هر گونه اقدامی دستورات شستشوی آن را بخوانید تا بتوانید در دمای مناسب و با مواد صحیح آن را بشویید.
  • در هنگام خوردن قهوه و سایر مشتقات آن بیشتر مواظب باشید.

سخن آخر:

عمده فروشی قهوه برزین تجارت در این مقاله به بررسی انواع روش های پاک کردن لکه قهوه از روی سطوح پرداخته است. شما با کمک آب سرد و انواع مواد شوینده یا کمک گرفتن از سرکه، جوش شیرین و آبلیمو می توانید در کوتاه ترین زمان انواع لکه ها را از روی سطوح مختلف پاک کنید. در هر صورت توصیه ما به شما این است که قبل از انجام هر گونه شستشو جنس پارچه را بررسی و با توجه به آن سعی کنید لکه را حذف کنید. اگر این مقاله برایتان مفید بود یا شما تجربه دیگری در این موارد داشته اید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها آن را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *