دلیل برای نوشیدن قهوه

چهار دلیل برای نوشیدن قهوه پس از خوردن صبحانه

چهار دلیل برای نوشیدن قهوه پس از خوردن صبحانه

بیشتر ما برای شروع یک روز کاری پر مشغله خوردن یک فنجان قهوه را انتخاب میکنیم. به علت وجود کافئین در قهوه انرژی بیشتر و افزایش زمان بیداری را تجربه خواهید کرد. کافئین نوعی ماده خوراکی است که می تواند به عنوان یک محرک از خوابیدن شما جلوگیری کند.

برای بهره گیری از خواص قهوه انتخاب دانه قهوه خوب و با کیفیت حائز اهمیت است. شما باید یک عمده فروشی قهوه مطمئن را انتخاب کنید که تضمین قیمت و کیفیت را باهم داشته باشد. انتخاب یک قهوه عالی برای یک روز پر مشغله به شما کمک می کند تا با انرژی بیشتر به کارهای روزانه اتان بپردازید. قهوه خواص بسیار زیادی دارد اما در این مقاله ما به بررسی چهار دلیل برای ضروری بودن نوشیدن قهوه پرداخته ایم. حالا یک فنجان قهوه بریزید و به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

بهبود عملکرد بدن با نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح

نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح به بهبود عملکرد بدن کمک شایانی خواهد کرد و این به دلیل ویژگی‌های محرکی به نام کافئین که در قهوه وجود دارد است. البته تأثیرات آن بر افراد ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی مثل میزان مقاومت بدن نسبت به کافئین، سلامت عمومی و ویژگی‌های شخصی افراد بستگی داشته باشد. در زیر تأثیرات مثبت نوشیدن قهوه در صبح بر عملکرد بدن را بررسی می‌کنیم:

  1. افزایش هوشیاری و تمرکز: قهوه حاوی کافئین است که یک محرک مرکزی است. نوشیدن قهوه در هنگام صبح باعث افزایش هوشیاری، تمرکز و توجه می شود.
  2. افزایش انرژی: کافئین به عنوان یک محرک اعصاب مرکزی می‌تواند انرژی را افزایش دهد و احساس خستگی را کاهش دهد. برای روز های پرکار نوشیدن یک فنجان قهوه همان چیزی است که در بهبود عملکردتان تاثیر بسیاری خواهد داشت.
  3. افزایش عملکرد فیزیکی: مصرف قهوه ممکن است بر عملکرد ورزشی تأثیر بگذارد. اگر جز افرادی هستید که بعد از روز کاری برای حفظ سلامتیان ساعتی را به ورزش و سلامتی بدنتان اختصاص می دهید باید بگویم مصرف قهوه پیش از ورزش به شما کمک می کند تا با انرژی بیشتری ورزش کنید.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: تاثیر مصرف قهوه قبل یا بعد از تمرینات بدنسازی

  1. کاهش درد: برخی افراد از تأثیرات ضد درد کافئین بهره‌مند می‌شوند. کافئین باعث کاهش درد در عضلات شما خواهد شد.

توجه داشته باشید که تاثیر کافئین در هر فرد ممکن است متفاوت باشد. برخی افراد ممکن است به کافئین حساسیت داشته باشند. همچنین مصرف زیاد کافئین نیز ممکن است باعث ایجاد اثرات جانبی ناخواسته مثل اضطراب، خواب‌آلودگی یا افزایش ضربان قلب شود. بهتر است مقدار مصرف قهوه را با توجه به تحمل شخصی و نیازهای جسمی تنظیم کنید و از مصرف زیاد در ساعات شبانه خودداری شود تا کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار ندهد.

تناسب اندام  و افزایش متابولیسم بدن با خوردن قهوه

افزایش عملکرد بدن با خوردن قهوه

همانطور که میدانید مصرف قهوه به تنهایی عامل لاغری و تناسب اندام شما نخواهد بود. قهوه به افزایش متابولیسم و چربی سوزی بیشتر شما کمک خواهد کرد. اما نوشیدن یک فنجان قهوه به تنهایی کافی نخواهد بود. در کنار قهوه باید ورزش و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید تا تاثیر این داروی معجزه آسا را در مدت زمان کمی مشاهده کنید.

یکی دیگر از اثرات مصرف کافئین کاهش اشتها است. اگر علت افزایش وزن شما پرخوری است مصرف یک فنجان قهوه پس از خوردن صبحانه می تواند شما را تا ظهر بدون علاقه به ریزه خواری با انرژی زیاد سرپا نگه دارد. شما باید با توجه به شرایط بالینی و میزان اضافه وزنتان مصرف غذا و قهوه را کنترل کنید. با این دو کار می توانید پس از مدتی به هیکل ایده آلتان برسید.

بیشتر بخوانید: راهکار های لاغری و کاهش وزن با قهوه

کاهش افسردگی و سایر اختلالات عصبی با مصرف قهوه

همانطور که پیشتر گفته شد مصرف قهوه سبب می شود تا انرژی شما افزایش پیدا کند. این افزایش انرژی به معنی کاهش افسردگی و سایر اختلالات عصبی است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در طول هفته کافئین مانند قهوه مصرف می کنند کمتر از سایر افراد دچار بیماری هایی مانند افسردگی می شوند. توجه داشته باشید با توجه به میزان حساسیت بدنتان به قهوه میزان مصرف این نوشیدنی باید کنترل شود. ولی در کل خوردن این نوشیدنی معجزه آسا نهایتا بین یک تا دو دقیقه زمان میبرد. ولی تاثیر آن در دراز مدت قابل مشاهده خواهد بود.

برای خرید انواع دانه قهوه تازه، اصل و خرید انواع دستگاه های قهوه ساز و اسپرسوساز خانگی و صنعتی و نیمه صنعتی نو و دستگاه قهوه ساز صنعتی دست دوم با بهترین قیمت و کیفیت بالا می توانید با مشاورین مجموعه برزین تجارت در ارتباط باشید.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف با مصرف قهوه:

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف

برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف معتدل قهوه ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها شود. در زیر، تأثیرات مثبت مصرف قهوه بر برخی از بیماری‌ها آورده شده است:

مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف میزان صحیح و به اندازه قهوه باعث کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی می شود. همچنین قهوه باعث کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و برخی از بیماری‌های کبدی می شود. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات دیگر موجود در آن خواص ضد التهابی دارد و به کاهش التهاب‌های مزمن در بدن کمک کند. در آخر باید بدانید که قهوه با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش خطر بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر و انواع سرطان مانند سرطان کبد، روده بزرگ و پروستات می شود.

توجه داشته باشید که مصرف قهوه تأثیرگذاری زیادی در کاهش و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارد، اما این مسئله باید با سبک زندگی کلی، تغذیه مناسب و سایر عوامل بهداشتی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف قهوه در بهبود بیماری سرماخوردگی نقش دارد؟

سخن آخر:

با توجه به مواردی که در این مقاله به عنوان دلیل برای نوشیدن قهوه گفته شد مزایای مصرف قهوه در یک کفه سنگین نسبت به مضرات آن قرار می گیرد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف معتدل و عدم مصرف زیاد قهوه نیز مهم است، زیرا مصرف زیاد ممکن است به برخی از اثرات جانبی ناخواسته منجر شود. قبل از اعمال تغییرات بهداشتی مهم است که با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اما لذت نوشیدن یک فنجان قهوه خوشمزه را در صبح از خودتان دریغ نکنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود خوشحال می شویم در قسمت نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *